• DV "MIMOZA" sa certifikatom za nadarene

    Ovo su mali genijalci iz splitskog vrtića koji je Europa nagradila za rad s darovitom djecom

    Koristimo zahtjevne didaktičke igre, radimo pokuse, robotiku, i time potičemo sva razvojna područja djeteta. Njih vam ne zanimaju ‘obične’ igre koje nude jedno rješenje, nego moraju biti one koje imaju više mogućnosti i onda oni tako razmišljaju kako doći do pravog odgovora

    Dječji vrtić „Mimoza“ u Gospinici, koji djeluje u sklopu ustanove „Cvit Mediterana“, već dugi niz godina kao dio programa održava igraonicu za intelektualno potencijalno nadarenu djecu, a od nedavno se može pohvaliti i s certifikatom Europske točke za darovite, dodijeljenom od organizacije European Council for High Ability (ECHA) koja je inicijator ove europske mreže. Ova titula potvrda je za njihovu dugogodišnju izvrsnost u radu s darovitom djecom te su ovim ujedno postali i prvi dječji vrtić u Hrvatskoj s ovim vrijednim certifikatom. Ponosna na svoju ustanovu i njihov kvalitetan timski rad je Mirjana Bakotić, ravnateljica DV-a „Cvit Mediterana“, koja je istaknula kako je puno truda uloženo da bi se došlo do ovog hvale vrijednog papira.
    – Bez ovakvog stručnog tima ne bismo ostvarili ovaj uspjeh. Veoma sam ponosna na odgojiteljice, pedagoge i psihologe koji se godinama zalažu i trude oko sve djece, a biti dio ove europske mreže potvrda je za kvalitetan rad koji unutar ustanove njegujemo svih ovih godina. Kako bismo došli do ovoga, morali smo udovoljiti svim kriterijima unutar tog sustava skrbi. To uključuje edukaciju odgojitelja, projekte, rad sa stručnjacima u radu s darovitima, obogaćene programe unutar vrtića, i ostale segmente. Sada kao jedna od točaka za darovitu djecu možemo nastaviti educirati djecu, roditelje i druge vrtiće pod palicom ovog europskog sustava – kazala nam je ravnateljica.

    Izražena kreativnost i osobnost

    Kao što je poznato, darovita djeca su djeca s posebnim potrebama, iznadprosječnih sposobnosti. Kako su nam odgojiteljice objasnile to su mališani koji brže i uspješnije obavljaju svoje zadatke za razliku od druge djece. Većinom imaju izraženu kreativnost, osobnost, a brže uče i „upijaju“ neke informacije.
    -U ranoj dobi djeca iskazuju potencijalnu darovitost, a oni se ističu od ostalih po tome što brže riješe neke zadatke, naprednija su u razmišljanju, neki zadaci koje njihovi vršnjaci rade su im dosadni. Naš je cilj da otkrijemo potencijalno nadarenu djecu i da njihovu izvrsnost usmjeravamo na pravi put. Fokus je na motivaciji, upornosti i poticanju u radu. U identifikaciji darovite djece sudjeluju roditelji, odgojitelji i psiholog – objasnila nam je psihologinja Jelena Birsa.
    – Ovo je samo jedna dodatna aktivnost unutar njihova uobičajenog programa. U ovoj igraonici oni se međusobno druže i budu u okruženju sa sebi jednakima. Inače su uključeni u redoviti program s ostalom djecom – kazala nam je pedagoginja Helena Mirić.
    Odgojiteljice su nam kroz razgovor objasnile kako djeca koja dođu u igraonicu imaju priliku razvijati svoje sposobnosti kroz individualan pristup. Netko je napredan u nečemu, dok u nekim segmentima može zaostajati od ostale djece. Roditeljima se na vrijeme treba ukazati na određene sklonosti, pa im se da preporuka za razne slobodne aktivnosti, pojasnile su nam, te nas provele kroz dječju igraonicu u kojoj se održavaju njihove aktivnosti.
    Ulaskom u veselu, šarenu prostoriju na ulazu smo zatekli dječake Tea i Tomu koju su bili zaposleni sastavljanjem autića. Teo nam se pohvalio kako njemu za sklapanje jednog takvog treba točno šest minuta.
    – Pa ovo mi je, znate, skoro najdraže raditi. Kad ne sastavljam autiće, onda nešto drugo gradim. To mi je najdraže – kazao nam je pričljivi šestogodišnjak Teo.
    Rino i Lukas zasukali su rukave i mijesili glinu, dok su djevojčice čitale Crvenkapicu i raspravljale koji su im najdraži crtići i igračke.
    Na radionici smo zatekli odgajateljicu Ranku Mustić, koja ih je vodila kroz igru i poticala ih na rješavanje zanimljivih zadataka koje su djeca bez po muke riješila.
    – Koristimo zahtjevne didaktičke igre, radimo pokuse, robotiku, i time potičemo sva razvojna područja djeteta. Njih vam ne zanimaju „obične“ igre koje nude jedno rješenje, nego moraju biti one koje imaju više mogućnosti i onda oni tako razmišljaju kako doći do pravog odgovora. Radimo i pokuse u kojima oni uživaju. Veoma su slatki i pametni, a ponekad ostanemo zatečeni s pitanjima koja nam postavljaju – kazala nam je za kraj teta Ranka.